جشنواره ها
سینما
بازیگران
شبکه خانگی و تلوزیون
آخرین اخبار
داغ ترین اخبار
اخبار بازیگران
اخبار فیلم ها
مشارکتکنندگان
ایجاد
راهنمای مشارکت در فیلسین
ویدیو ها
تصاویر
خوشباشی روزهای آشنایی و تکلف سیم آخر
داریوش مهرجویی در فیلم «طهران تهران» میرسد به آنجا که وجه سیاه زندگی و اجتماع را به کلی حذف میکند. همانگونه که مهدی کرمپور در این فیلم میل به نوآوری دارد.اما در این نوآوریها بیشتر یک جور تصنع و تکلف پسزننده دیده میشود تا انسجام اندیشه و سلیقه هنری.
طوطیای را به خیال شکری دل خوش بود
در «طهران: روزهای آشنایی» چه اتفاقی میافتد؟ یک منجی فرازمینی، مشکلات همه را حل میکند. گیرم که چنین آدمی در گوشهای از این شهر حی و حاضر باشد یا افرادی دیگر مابهازای عینی این منجی آرمانی فیلم و فیلمساز تلقی شوند که خیرخواهیها و نیکوکاریهای ورای تصور ما اعضای طبقه متوسط از آنها سر میزند. ارائه این تصویر به عنوان جلوه معرفیواری که مهرجویی دارد از کلانشهر بیدر و پیکری مثل تهران این زمانه و این جامعه ارائه میدهد، چه کارکردی خواهد داشت؟